• darkblurbg
    Bellen met MS Teams
    Bellen met Microsoft Teams is Bellen Zonder Zorgen
    waarmee U altijd, overal en veilig op elk apparaat kunt bellen!

De manier waarop wij werken verandert razendsnel. Vroeger had iedereen een vaste plek op kantoor, nu wisselen we steeds vaker van plek. Je ziet steeds meer mensen met een laptop onder de arm naar een vergadering lopen. Tijdens deze vergadering bellen dan nog mensen in die thuis, op een andere vestiging of bij de klant aan het werk zijn.

Een andere belangrijke ontwikkeling is dat er steeds meer op project- of team basis
gewerkt wordt aan problemen. Collega’s uit verschillende onderdelen van een organisatie werken samen aan een oplossing voor een probleem. Als er kennis van buiten nodig is, dan schuift er een externe specialist aan.


Deze ontwikkelingen vragen om andere technologieën die het werk ondersteunen. Bedrijven stimuleren flexibele werkvormen door devices beschikbaar te stellen en door werken vanuit de cloud mogelijk te maken. Tegelijkertijd is er een noodzaak voor een makkelijk systeem waarmee mensen uit losse teams en vaste afdelingen met elkaar kunnen communiceren.

Onze telefooncentrale in de cloud ondersteund ook een integratie met Microsoft Teams. Dankzij deze integratie kunt u gebruikmaken van alle functionaliteiten van je de telefooncentrale binnen je Teams omgeving.

 

Zo bent u via Teams bereikbaar op uw vaste telefoonnummer en kunt u uitbellen met het telefoonnummer van de zaak. Elke medewerker die gebruik maakt van Teams krijgt dan ook een eigen intern nummer toegewezen. Via de Teams Client kunt u eenvoudig inloggen met uw emailadres en wachtwoord, maar deze gegevens gebruikt u ook om in te loggen in een Teams Telefoontoestel, waardoor u automatisch over hotdesking beschikt.

Het voordeel van de koppeling is dat u over alle functionaliteiten van de telefooncentrale beschikt zoals bijvoorbeeld de geavanceerde interne routering (belplan), tijdschema’s, schakelaars en geluidsfragmenten.


Microsoft Teams met behoud van functionaliteiten

Hoe werkt de koppeling?
Elke gebruiker dient over de juiste Office365 licentie te beschikken. Wij koppelen de telefooncentrale aan de e-mailadressen van de gebruikers. En verzorgen de inkomende en uitgaande routes via gecertificeerde SBC’s. Zo kunnen we nauwkeurig bepalen welke gebruikers / toestellen moeten gaan rinkelen.

Combineer Microsoft Teams met uw telefooncentrale
Het is mogelijk om de telefoontoestellen/gebruikers van uw huidige telefooncentrale te combineren met gebruikers van Teams. Zo is het ook mogelijk om de bestaande telefoontoestellen te blijven gebruiken en uit te breiden met Teams. Ook wanneer u bijvoorbeeld beschikt over analoge apparaten zoals deurintercoms dan kunt u deze op de telefooncentrale aansluiten zonder gebonden te zijn aan additionele licentiekosten van Office365.

Hoe ben ik bereikbaar en kan ik bellen via Teams?
Dit kan op verschillende manieren:

1. Via een Teams telefoontoestel (aanbevolen voor de beste geluidskwaliteit)

2. Via Teams client voor Windows en Mac.

3. Via een Teams telefoontoestel (aanbevolen voor de beste geluidskwaliteit

 

WAAROM ZOU JE DEZE INTEGRATIE WILLEN?

  • Je kunt het volledige telefoniesysteem zoals je dat nu hebt ingericht integreren in Microsoft Teams. Denk dus aan wachtrijen, tijd- en belschema’s, groepen en doorschakeling bij afwezig heid. Je kunt zelfs dezelfde verkorte doorkiesnummers gebruiken als voorheen.

  • Alle zakelijke communicatie en samenwerking vindt plaats in één omgeving. Deze omgeving is te bereiken via een computer of laptop, tablet of smartphone. Hierdoor kunnen jouw medewerkers werken waar zij maar willen. Vaste en mobiele telefonie zijn geïntegreerd. Bij een uitgaand gesprek is alleen het vaste zakelijke nummer zichtbaar.

  • Je medewerkers hebben één adresboek voor al hun contacten. Dit scheelt een hoop zoekwerk naar telefoonnummers of e-mailadressen.

  • Met Teams kun je elke gemiste oproep automatisch doorschakelen naar een ander nummer (bijv. naar een helpdesk of de receptie) , of deze oproep nu binnenkomt via teams of een telefoon.

    Dankzij de koppeling met de agenda, kan je bij het doorverbinden of bellen zien of een collega telefonisch bereikbaar is.

  • Medewerkers kunnen hun eigen privé mobiele nummer behouden. Het enige dat nodig is om te bellen is een 4G of WiFi-verbinding. Is er op een locatie slechte mobiele dekking, dan is de medewerker via WiFi gewoon bereikbaar.

  • Je kunt eenvoudig medewerkers toevoegen of verwijderen via een webportaal.

  

IT-Telcom, uw ICT specialist in Hengelo

Met onze ICT diensten ontzorgen wij al jarenlang ondernemers en bedrijven in de regio Hengelo en omstreken. Wij inventariseren wat u nodig heeft en onze specialisten zorgen dat alles omtrent wifi uitstekend is geregeld. Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op!

 

 

JA, Wij willen bellen met Microsoft Teams

 

 

BEL 074-7114400 of vul het contact formulier in