Telefonie in de cloud wint de laatste jaren terrein. Dit is ook niet gek want bellen in de cloud kent zeer veel voordelen. Bellen in de cloud wordt ook wel Voice over IP genoemd en is niks anders dan simpelweg bellen over het internet.
Waar voorheen de traditionele telefoonkabel werd gebruikt om een belverbinding te realiseren wordt deze nu vervangen door kabel, of een glasvezel verbinding. Deze verbindingen zijn een stuk sneller en betrouwbaarder. Hierdoor ontstond de mogelijkheid om ook te gaan bellen via deze verbindingen. Met de overgang naar deze verbinding ontstonden er ook nieuwe technische mogelijkheden. Met een VoIP verbinding ben je niet gebonden aan een vaste plek om te gaan werken. Een VoIP verbinding is zeer makkelijk door te schakelen naar de mobiel, thuiswerken wordt hierdoor een stuk makkelijker. Je hebt ook de mogelijkheid om je toestel mee naar huis te nemen. Zodra je de stekker weer in het toestel stopt ben je gewoon weer bereikbaar. Je kunt overal bereikbaar zijn op je zakelijke nummer en bent dus niet meer genoodzaakt om je privé nummer aan klanten te geven.
Met cloud bellen is het zelfs mogelijk om allerlei zaken aan elkaar te koppelen. Je kunt jouw persoonlijke telefoon bijvoorbeeld koppelen aan je agenda. Een praktisch voorbeeld hiervan is dat je jouw persoonlijke telefoon kunt laten doorschakelen naar een collega als je zelf in een meeting zit. Doordat je jouw telefoon hebt gekoppeld met je agenda zal de telefoon zonder extra handelingen de binnenkomende oproep doorschakelen naar een beschikbare collega. Je hoeft alleen maar je afspraak in de agenda te zetten.
Een VoIP verbinding is zeer schaalbaar. Dat is in de tijd van snel veranderende bedrijfsprocessen en groei een zeer belangrijk voordeel. De bedrijfsstructuur van een bedrijf veranderd bijna maandelijks. Het is dan handig dat u snel nieuwe lijnen toe kunt voegen en functionaliteiten aan kunt passen. Met een telefooncentrale in de cloud kun je gemakkelijk inloggen in de beheeromgeving waarin je allerlei zaken aan kunt passen en kunt personaliseren.
Bij telefonie in de cloud hoef je geen fysieke telefoon centrale meer aan te schaffen. Met Online beheer systemen kun je gemakkelijk bepaalde diensten of functies toevoegen en weer afstoten. Veel providers maken het mogelijk om hier op maandelijkse basis aanpassingen in te doen, hierdoor ben je super flexibel. Ook zijn de bel, onderhoud en abonnementskosten een stuk lager dan bij de traditionele telefonie. Het onderhoud en beveiligen van de verbindingen wordt allemaal geregeld door de provider.
Je voicemail ontvangen in de mailbox of op gebruikersniveau de aanwezigheidstijden instellen. Dit zijn nog maar een paar van de vele gebruiksvriendelijke voordelen die telefonie in de cloud u biedt. Iedere medewerker heeft een hekel aan het eindeloos afluisteren van de voicemail. Dit is niet alleen vervelend, maar kost ook nog eens veel tijd.
Met een VOiP verbinding belt u gemakkelijk en gratis intern in uw bedrijf. Vooral bij bedrijven met veel medewerkers kan dit een gigantische besparing opleveren. Met een telefooncentrale in de cloud is het ook makkelijk om te bellen vanuit uw internetbrowser, bijvoorbeeld via Skype. Bij het aanklikken van een nummer bijvoorbeeld bij:
Met VOiP is het ook zeer gemakkelijk om je klanten optimaal te bedienen met situatiegerichte voicemail. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een voicemail in te stellen als alle medewerkers in gesprek zijn of wanneer je op een bepaalde tijd niet aanwezig bent. Als je momenteel niet bereikbaar bent, omdat iedereen in gesprek is dan wil je natuurlijk een andere voicemail laten horen dan wanneer je simpelweg afwezig bent.
Als u kiest voor BEL-IP van IT-Telcom dan heeft u een eigen telefooncentrale in de cloud. IT-Telcom is zeer ervaren in het realiseren en onderhouden van geschikte werkplekken in de cloud. Bekijk nu onze BEL-IP dienst of neem rechtsstreek contact met ons op. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.